Door System mærker stor interesse fra detailmarkedet
Sidste år blev det hidtil bedste med en vækst i omsætningen på 20 procent - samtidig mærker Door System et stort behov for indbrudssikring fra detailmarkedet.
Når resultatet ikke helt står mål med omsætningsvæksten, skyldes det, at Door System har valgt at foretage en række markante investeringer, som skal fremtidssikre både produktion og produktionsforberedelse.
- Et vigtigt parameter for mig er at sikre danske arbejdspladser i en tid, hvor tendensen er udflagning til billigere produktionslande, siger direktør Preben Søndergaard.
Flere projekter i støbeskeen
Virksomhedens forventning til første halvår er at de holder den budgetterede omsætning og forventede vækst i 2012. Endvidere ser Preben Søndergaard, at der er en spirende optimisme i branchen, og der er flere og flere spændende projekter at byde på – hvilket alt sammen er med til at bidrage til en positiv stemning.
I løbet af 2011 er der blevet stillet større krav til hygiejne, brand og isoleringsevne og dermed også et øget krav til produkterne, en udvikling som Door System er forberedt på.
Uden at ville gå i detaljer kan Preben Søndergaard dog godt afsløre, at Door System har flere nye produkter i støbeskeen, som han forventer kan understøtte den positive udvikling.
Detailmarkedet fylder mere
Door System har historisk set satset på ståldøre og porte til fødevareindustrien, men senere er den kliniske industri også blevet en del af kundegruppen. I løbet af de sidste par år er detailhandelsmarkedet blevet et attraktivt segment for Door System , der især har mærket en øget efterspørgsel efter kvalitet og indbrudssikring. Parametre der spiller en større og større rolle, når man skal vælge en flugtvejsdør, personaleindgangsdør eller vareindleveringsdør.
Fremadrettet kigger Door System mod de nære markeder som Skandinavien og Nordeuropa, herunder Holland og England hvor der er gode muligheder i øjeblikket.